september 09, 2006

Brudekjoletitting :-)

Idag var Mari og jeg og tittet på brudekjole. Vi tok toget til Lillestrøm og besøkte Kristins brudesalong. På nettsiden stod det at de hadde salg, så jeg forventet meg mye folk, noe det var.

Jeg måtte skrive meg på en venteliste for å få hjelp ved prøverommet. Mens jeg ventet på hjelp gikk Mari og jeg og tittet på kjolene og fant hvilke jeg ville prøve. Det var ganske mange å velge mellom. Selv om jeg hadde et nesten klart bilde i hodet om hvordan kjolen skulle se ut var det likevel vanskelig å plukke ut noen.

Mens vi tittet sa jeg til Mari at jeg tror mange forelsker seg i den første kjolen de prøver. Jeg kunne ikke hatt mer rett. Den første kjolen jeg prøvde satt som støpt. Alle bekymringer om at jeg aldri ville finne en kjole jeg likte forsvant. Kjolen var bare helt riktig, på alle måter! Likevel skulle jeg prøve de andre kjolene jeg hadde valgt ut, for å sammenligne, men den ene etter den andre ble vraket. ”For stor! For liten! Stygg! Helt feil! Feil stropper! Ikke meg! ... osv.” Damen som hjalp meg var veldig hyggelig, tolmodig og hjelpsom. Hun gjorde det hele veldig lett for meg. Hentet nye kjoler jeg kunne prøve, ordnet sko og underskjørt. Fikk helt til slutt prøve et slør også. Tror nok dette skal bli fint! :-)

Det var kjempekoselig å ha med Mari. Godt å ha noen man kjenner med seg, som også kan si sin mening. Jeg har ikke bestemt meg 100% for den kjolen, men om jeg skal ha kjole fra Kristins brudesalong så blir det den! Jeg skal ta med mamma neste lørdag så hun også får se kjolen. Så får hun også se om hun liker den, før beslutningen tas.

(Ellers har vi ikke fått gjort så mye forberedelser i det siste. Vært opptatt med lange dager på jobb begge to. Men vi har bestemt oss for å holde festen på Strand Restaurant. Jobbet litt videre på invitasjonene og sett på bordplassering. Ting faller på plass litt etter litt.)

/Kjersti

1 Comments:

At 1:01 p.m., Blogger lena said...

Jeg gleder meg kjempemasse å se deg i den kjolen du velger. Du blir nok superfin!

Klem Lena

 

Legg inn en kommentar

<< Home