august 07, 2006

Booking av kirke


Søndag dro vi for å titte på Tanum kirke. Den var kjempefin. Akkurat passe stor og akkurat passe liten. Var ikke vanskelig å se for seg bryllupet vårt der nei :) Irriterende nok måtte vi vente "helt til" i går for å ringe Tanum menighet for booking.

Mandag morgen spratt jeg opp for å ringe. Og gjett hva som møtte meg: En telefonsvarer som sier at de kun svarer på telefonhenvendelser tirsdag til fredag i sommerferien. Så da var det bare å smøre seg med mer tålmodighet og vente til idag, tirsdag.

Igjen spratt jeg opp kl. 10 for å ringe. Denne gangen fikk jeg riktig nok svar, men av en dame som ikke hadde veldig mye peiling. Hun kunne heldigvis sjekke opp datoen for meg, og det var ingen registrert på datoen 07.04.07. So far - so good! Hun kunne ikke love meg noe 100% siden hun ikke var fra Tanum menighet. Men hun skulle notere ned ønsket vårt og be den ansvarlige kontakte oss igjen neste uke.

7. april faller neste år på påskeaften, og vi har lurt på om dette vil skape problemer for vielsen. Damen i telefonen kunne ikke svare på dette og ga meg mobilnummeret til vakthavende kappelan i Tanum menighet. Han skulle kunne svare på alt jeg lurte på!

Litt nervøs for å snakke med selve presten ringte jeg han for å spørre. Han syntes dagen var lite egnet. Litt skuffet spurte jeg han hvorfor. Han fortalte at det var veldig mye å gjøre i påsken, masse gudstjenester osv., men om vi insisterte på denne datoen så skulle de vel klare å ordne det. Optimismen steg igjen for min del hvertfall! :) Men igjen kunne heller ikke han love noe fordi booking-ansvarlig ikke var tilbake før mandag om en uke.

Så ja, vi vet altså fortsatt ikke helt sikkert om vi får det til før neste uke. Vi er kjempespente og krysser fingre og tær! :)

/Kjersti